Pilates richt zich op de kleine spieren in het lichaam. Waar veel mensen beginnen met de Pilates lessen, komt het veelal voor dat de grote spieren willen overnemen.
In een Pilates beginnerscursus beginnen we bij de basis, en stap je daardoor met meer zelfvertrouwen de mat op.
Dankzij Pilates verbetert je houding, de balans komt terug, en klachten zoals in de rug verminderen of gaan zelfs volledig weg.
Maar let op: Pilates wordt pas echt werken als je de kleine spieren aan het werk weet te krijgen, en dat zijn we niet zo gewend.
Veel bewegingsvormen doen veel met de grotere spieren van het lichaam, waardoor de meer kleine spieren een beetje een ondergeschoven kindje zijn.
In Pilates leer je de tijd te nemen voor je training waardoor erop dieper niveau heel veel kracht kan ontstaan!
Het is een heel laagdrempelige manier van bewegen en voor jong en oud te volgen.
In de Beginnerscursus leer je over het toepassen van de beste buikspieroefeningen: de ademhaling.
Als jouw ademhaling niet helemaal lekker loopt, is dit een uitnodiging voor het verzwakken van je core.
Tijdens de cursus leer je over het belang van soepele gewrichten, leer je hoe je de onderbuikspieren nu ├Ęcht zou moeten trainen en hoe je het hele lichaam met elkaar laat samen werken.
In vijf lessen leer je de beginselen van Pilates kennen. Het is een prachtige methode die jouw lichaam opnieuw leert te bewegen en met kracht leert omgaan.
Vanuit verzachting kun je leren je wilskracht los te laten, en meer in contact te komen met de dieper gelegen buikspieren.
Hiervoor is vertraging nodig, en een lift in je Core.
De cursus kost 120 euro voor vijf dinsdagavonden. Vanwege de omstandigheden van Covid zal deze cursus worden opgedeeld in twee kleinere groepen.
De cursus wordt gegeven op maandag en dinsdagavond van 19.00 tot 20.00 uur.
De eerstvolgende cursus start op 19 april met de daaropvolgende maandagen.
Ook de donderdagavond is vanaf nu te boeken, vanaf 20 april gaan we op vijf dinsdagavonden van start om 19.00 uur tot 20.00 uur.
Na de cursus kun je instromen in de reguliere matlessen.
Goed voorbereid, weet je waar je op moet letten en wordt je daarmee sneller bewust van hoe de oefening uit te voeren is.