Jolinde Lampe

Mijn naam is Jolinde Lampe, ik ben eigenaresse van Joli Vie Yoga en Pilates studio in Sneek. Met heel veel liefde en passie doe ik mijn werk, lesgeven en mensen helpen met hun gezondheid vind ik werkelijk het leukste om te doen!

Voordat ik mijn eerste Yoga docenten opleiding deed reisde ik de wereld rond in de Luchtvaart en was altijd onderweg. De balans tussen lichaam en geest vond ik destijds in meditatie en op de yoga mat, dankzij de bewegingen en de ademhaling voelt dit als thuiskomen bij mezelf. Yoga kwam op mijn pad op een moment dat ik het erg nodig had. Niet alleen door de Dynamische levensstijl in de luchtvaart, maar ook door mentale problematiek en een verstoord bioritme. Door een eetstoornis en later ook een burnout leerde ik de diepe zin van Zelfliefde. Met een bioritme in de war sliep ik soms maar drie uurtjes per nacht, had een verstoorde darmflora en kon niet meer genieten van mijn leven. Ik was uit balans, en behoorlijk ook. Het liep uit tot spanningsklachten en zelfs het uitblijven van mijn menstruatie. Toen ik eenmaal door had dat mijn hormonen uit balans waren, stopte ik met de koperspiraal die ik voor de tweede keer had laten zetten. Dat zorgde voor het moeten aangaan van veel klachten: mijn lijf liet PCOS en PMS klachten zien waardoor ik de neiging had om terug te gaan naar anticonsceptie. Toch heb ik dat niet gedaan en bracht mijn reis me ergens anders naartoe.

Waar mijn leven vooral buiten mij plaatsvond kwam ik erachter hoe belangrijk het was om te luisteren naar mezelf en mijn echte behoeften. Yoga werd mijn manier van zelfzorg, het bracht me iedere keer weer terug in mijn lijf waardoor ik me telkens een beetje beter begon te voelen. Stapje voor stapje voelde ik me weer mezelf, met meer bewustwording in mijn lichaam wat doorwerkte naar mijn geest. Yoga werd mijn veilige basis en van daaruit leerde ik omgaan met de weerstand die ik naar mezelf voelde. Het was weerstand omdat ik eigenlijk niet volgens mijn werkelijke behoeften aan het leven was. Voldoen aan de wensen van de huidige prestatie maatschappij gaven schijnveiligheid en een tijdelijke vervulling. Persoonlijke behoeften nakomen zou veel te oncomfortabel en veel te spannend zijn. Ergens was ik altijd op zoek naar vrijheid, in mijn achterhoofd wist ik: dit kan anders, ik bèn anders.

De interesse voor het leven, bewegen, voeding en het lichaam heb ik al sinds ik me kan herinneren. Ballet was mijn favoriete bezigheid, en toen ik mijn eerste spitzen aan mocht was ik zo gelukkig! Het liefst danste ik, bereidde optredens voor die mijn ouders vervolgens "moesten" kijken. Toch is er wel een periode geweest dat Ballet niet zo interessant meer was, ik stopte in mijn puberteit en pas rond mijn 20e kwam daar Yoga voor in de plaats. Na mijn eerste opleiding tot Yoga teacher heb ik veel leuke bijscholingen gedaan. Ik leerde luisteren naar mijn lijf en de verbinding kennen tussen energie en het lichaam. Mijn lijf zat in die tijd geregeld in weerstand die er ontstond omdat ik tegen mezelf aan het vechten was.

Voor mij is Natuurlijke voeding de basis van een gezond lichaam, de basis om je goed te voelen waardoor je een basis legt voor het zelfherstellende vermogen om te werken voor jou. Als je hormonen en cellen genoeg energie hebben om jouw brein en lichaam gezond te houden heb je genoeg energie om te doen wat je graag wilt. Daarnaast.. kun je ook veel meer jezelf zijn! Mijn praktijk bouw ik op vanuit de Yoga filosofie en de Indiaase levenskunst Ayurveda die staat voor preventieve genezing en een Holistische kijk op het lichaam en geest.

Toen ik even begonnen was met lesgeven werd ik gevraagd om ook Pilates lessen aan te bieden. Naar mate ik meer Pilates lessen gaf, merkte ik hoe leuk dit was. De methode staat mij heel dichtbij mijn hart, het heeft mij laten zien dat er een middenweg is tussen flinke kracht training en Yoga. Vroeger ging ik grens over grens in sport, maar dat is niet langer nodig. Ik voldoe, vooral aan mezelf en sport werd daardoor dienend voor gezondheid. Inmiddels sport ik volgens mijn cyclus, gedurende twee weken sport ik actief en de overige twee weken tijdens de menstruatie zijn voor andere dingen zoals lekker wandelen in de natuur en creatief bezig zijn. Nu mag ik anderen ook helpen met het in kaart brengen van de vrouwelijke cyclus.

Omdat ik zelf niet zou kunnen kiezen tussen de twee mooie methoden in de studio: Pilates en Yoga, wil ik jou ook de ruimte geven om iedere week te kiezen wat je fijn vind om te doen. Pilates is ontzettend goed voor je houding, en dus voor je zelfvertrouwen. Yoga helpt je flexibel te blijven in je lichaam èn je geest, en biedt tal van mogelijkheden om je leven regelmaat en ritme te geven. Binnen je eigen menstruatie cyclus kunnen je behoeften wisselen, daarom kun je in de studio iedere week wisselen van les. Denk daarbij aan Yin yoga, Ayurvedische Yoga, Restorative Yoga, Mat Pilates, Yoga en TRE, Vinyasa yoga en personal training lessen of Yoga therapie lessen. Pilates en Yoga zijn in de studio mogelijk om beiden te volgen, je hebt alle ruimte om de lessen in te vullen naar jouw wensen.

Ik probeer met mijn bedrijf vanuit eigen ervaringen en inspiratie een nieuwe visie op beweging en leefstijl aan te bieden. Weg van prestatie en het verwelkomen van Zelfliefde. In de studio maak je kennis met de seizoenen, de vrouwelijke cyclus, de maan en creëer je hoe dan ook meer en meer lichaamsbewustwording. Het is mijn missie om jou te inspireren om je eigen ritme te volgen. Je bent van harte welkom.

Namaste,
Jolinde

Mijn ervaring:

Natuurvoedingsdeskundige (CIVAS)
Detoxcoaching (Jacqueline van Lieshout)
Vinyasa yoga teachertraining 200 hr (De nieuwe Yoga school)
Skadi Paaschen Yin Yoga Chronische klachten module 1 50 hr (De nieuwe Yoga school)
Skadi Paaschen Yin yoga Chronische klachten module 2 50 hr (De nieuwe Yoga school)
Daphne Koken embodying the elements 100 hr (De nieuwe Yoga school)
Simon Row Lunar Vinyasa 100 hr (De nieuwe Yoga school)
Daphne Koken Lunar Vinyasa 100 hr (De nieuwe Yoga school)
Face Yoga (Face yoga method)
Jaaropleiding (Pilates met Melanie)
Pilates Rug (Pilates met Melanie)
Pilates heupen (Pilates met Melanie)
Pilates schoudergordel (Pilates met Melanie)
Pilates voetbalans (Pilates met Melanie)
Pilates nek (Pilates met Melanie)
Pilates hamstrings (Pilates met Melanie)
Zwangerschapspilates (Pilates met Melanie)
Diastase en Pilates (Pilates met Melanie)
Ademhaling en Pilates (Pilates met Melanie)
Pilates reformer opleiding (Aalo)
Pranic Healing (Pranic Bliss)
Hormoonfactor trainer (Ralph Moorman)
Ayurvedische Yoga (AyurYoga)
Prana Vinyasa teachertraining (Shiva Rae)