Klassiek Pilates

Pilates werkt bevorderend voor de mobiliteit en flexibiliteit van het lichaam. Het bied een fysiek oefenprogramma dat gebaseerd is op het lichaam in zijn meest natuurlijke staat; in beweging. Het lichaam blijft soepel waardoor het risico op klachten die voortkomen uit vastzittende spieren en gewrichten afneemt. Je traint het stabiliserende vermogen van het lichaam. De balans wordt beter en je hele lichaam is er bij betrokken.

De Pilates Methode, ontwikkeld door de legendarisch Joseph Pilates, is een oefenmethode voor het gehele lichaam. In de methode wordt gewerkt naar het vinden van de ultieme balans tussen mind en body en de samenhang tussen kracht, souplesse en controle.

Veel oefenprogramma’s richten zich op het trainen van losse delen van het lichaam in plaats van het trainen van het hele lichaam. Hierdoor worden bepaalde lichaamsdelen versterkt en andere juist verwaarloosd. Het zijn de meer oppervlakkige spieren die worden getraind. Met pilates worden juist de diepliggende spieren die je nodig hebt voor een correct houding en waardoor blessures worden voorkomen getraind. Een goede beheersing van de oefeningen zorgt ervoor de je in het dagelijks leven een betere houding aan kunt nemen, los komt van blessures en flexibel blijft. Hoe oud of jong je ook bent, iedereen heeft profijt van deze methode. Deze les zorgt voor ijzersterke buikspieren!