Zwangerschapspilates

Pilates werkt bevorderend voor de mobiliteit en flexibiliteit van het lichaam. Het bied een fysiek oefenprogramma dat gebaseerd is op het lichaam in zijn meest natuurlijke staat. In Zwangerschapspilates willen we de nadruk leggen op souplesse. Je ervaart oefeningen en ontspanning om het lichaam te stabiliseren tijdens de zwangerschap. de oefeningen maken het lichaam niet strakker maar wel soepeler en stabiel zodat de bevalling goed kan verlopen en het kindje alle ruimte heeft om te groeien. Dankzij Zwangerschapspilates verkleint het risico op klachten, die voortkomen uit vastzittende spieren en gewrichten. Je traint in de lessen het stabiliserende vermogen van het lichaam. De balans wordt beter en je hele lichaam is er bij betrokken.

Met pilates worden de diepliggende en kleinere spieren getraind, deze stabilisatoren zijn nodig tijdens de zwangerschap en zullen helpen bij het herstel na de bevalling. Het zijn de houdingsspieren die nodig zijn voor een correct houding waardoor blessures worden voorkomen. Zwangerschapspilates tijdens de zwangerschap brengt lichaamsbewustwording en stabiliteit in een periode waarin vrouwen zich een beetje uit balans kunnen voelen. Het is rustig, toch beweeglijk maar met invloeden vanuit mindfulness en Yoga.

De zwangerschapspilates komt in een pakket van 5 lessen maar is ook mogelijk om te doen in prive vorm. In de lessen komt de nadruk te liggen op het soepel maken van het lichaam, stabiel behoud van het bekken en de ademhaling. Ook ontvang je allerlei fijne tips om contact te maken met je kindje, leer je over voeding en manieren om jouw zwangerschap bewust te ervaren. Bij zwangerschapspilates wordt er aandacht gegeven aan de structuur van het bekken, het in- en aanspannen van de bekkenbodemspieren, het behouden of verbeteren van mobiliteit en het versterken van de ademhaling.